Aktuellt

Virtuell fail

Virtuella pass är grymt för den som vill träna på udda tider. Idag hade jag spanat in en combo av 30 min core och 30 minuter body balance. En perfekt mix för en mittemellandag. För att vila de svällande (eeeh) body pumpmuskena och låta löparbenen förbli fräscha till i morgon…

Core passet är tufft. Det svider i varenda bålmuskel men jag känner mig stark. Idag tål jag det. Bara köttar och kör. Snart ska jag få sträcka ut mina ben. Rotera i ryggen. Landa inför helgen.

Vad som inte framgått i passbeskrivningen är att det är Body Balance Strength. Och att jag därmed får ett varv till bland plankor och crunches…

Efter totalt 55 minuter coreträning når vi avslappningen, och inte en enda muskel har jag stretchat. Men då väcks rebellen i mig….

Det virtuella passet har nämligen bara två deltagare. Det är jag och Fredrik. Och ingen instruktör som ser mig. Så jag struntar i att lägga mig platt på ryggen. Använder avslappningen till rotationer. Knakar loss ryggen lite och blir en ny människa.

Det var del 1 i min fredagstrippel för bästa fredagsfeeling. Del 2 var ett fredagsdopp för att tvätta av sig jobbveckan, och del 3 var utekaffe. (Och innan någon kommenterar vårt slösaktiga kaffe-leverne mitt i tvångssparandet, så har vi gett oss själva ok på en utekaffe per vecka. Vill ju inte riskera husfriden…)

Hur startar du din helg?

Inga kommentarer

    Kommentera

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.