Utomhusträning

När det äntligen blivit soligt och varmt ute kan det ta emot att kliva inomhus för att träna. Som tur är finns allt du behöver för en ordentlig genomkörare utomhus. I skogen eller på en lekplats nära dig. Det är bara fantasin som sätter gränser!

Här kommer tips på vad en helt vanlig lekplats kan erbjuda:
(foto: Amanda Nystedt)

IMG_6360
Tåhävningar.  På två ben, eller ett i taget för ökad belastning.

IMG_6371 IMG_6374
Draken. Kan med fördel göras med vikt i händerna. Typ en sten.

IMG_6378
Höftlyft. Lyft ena benet för extra utmaning.

IMG_6357
Dips. Händerna framåt och rumpan nära kanten. Ju längre bort du har fötterna, ju jobbigare blir det.

IMG_6355
Step up. Kliv upp på en bänk och lyft knät. Alternera ben.

IMG_6351
Push-ups mot bänk.

IMG_6344 IMG_6347
Drag i rep. Spänn kroppen och dra dig upp!

IMG_6367
Utfallssteg. 90 grader i främre knät. Rör dig framåt. Blicken ska vara rakt fram. Inte i backen…

 IMG_1236 IMG_1240
Planka/sidoplanka.

1
Trappintervaller.

Jag brukar välja ut 6-8 styrkeövningar och köra 45 sek på varje med kort vila emellan. Avslutar varje varv med ett par rundor trappintervaller. Totalt 2-3 varv beroende på hur mycket tid jag har.

Underbart att få träning, nya fräknar och frisk luft på samma gång! Helt gratis dessutom!

———————————————————————— 

Detta är mitt första inlägg i samarbete med Intersport.
image

3 Kommentarer

  • Svara
    Lina
    14 maj, 2013 kl 14:46

    Bra övningar och tips! Bara fantasin som sätter stopp :)!

  • Svara
    Ingmarie
    14 maj, 2013 kl 22:14

    Det är väl därför det heter LEKplats? :-)

  • Svara
    dorro
    15 maj, 2013 kl 16:57

    Ja träna på lekplatsen är super. Man slår två flugor i en smäll så att säga. Man kan göra squats medan man gungar barnet i gungan. Det finns hur mycket som helst man kan göra. Kul inlägg!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.