Pucko-fredag

Idag är det fredag, då borde man vara glad.

Men Telenor har förstört min dag. De tycker att jag ska betala för en Iphone (och fri surf) fr om nu, fast jag får telefonen först om 6 veckor.  De kan inte skicka mig telefonen idag för den finns inte i  lager. Den finns dock i ett annat av deras lager. Men därifrån kan de inte ta den. Typ. 

Hade jag gått in på Telenors hemsida och beställt abonnemanget hade jag kunnat få den direkt. Ur rätt lager. Fast inte när jag nappade på en av deras telefonåterförsäljare på telefonen. För då är det fel lager som gäller. Lagret utan telefoner. Är ni med?

Inte jag heller. Så nu är jag arg och kan inte ens komma på något vettigt att blogga om. Hoppas 60 min spinning i eftermiddag (och lite nybakta pepparkakor) rensar hjärnan och ger mig min fredagsstämning tillbaka!

6 Kommentarer

  • Svara
    soffan
    10 december, 2010 kl 13:47

    Men jösses… Telenor SUGER!! Hoppas att du blir gladare när du får cylla lite, och ha en trevlig helg :) .

  • Svara
    Magnus Levin
    10 december, 2010 kl 14:21

    Telenor i ett nötskal, bara lurendrejeri hela tiden. lurade på mig på ett till abonnemang så nu sitter jag med två….

  • Svara
    Lotta
    10 december, 2010 kl 14:44

    aaarrrggghhhh! vansinnigt!

    antingen hänvisar du till ångerveckan (alltid 14 dagars ångerrätt vid köp via telefonsäljare eller internet – om jag minns rätt börjar det inte räknas förrän dagen du får varan) avslutar du detta och går sedan in på hemsidan och gör en ny beställning från ”rätt” lager. eller så ringer du till kundservice och ber att få prata med en högre ansvarig som har befogenhet att rätta till detta fåniga lilla misstag, och kanske tom ge dig lite kompensation på köpet för att du ändå väljer att stanna som kund trots ett så dumt arrangemang. ;) Heja dig! Kunden har alltid rätt, och de vill verkligen behålla kunderna. Säger den underhuggare på kundtjänst som du får prata med först att de är ledsna och förstår att du är besviken och bla bla bla men att de tyvärr inget kan göra, så ber du lugnt och vänligt, men bestämt att få prata med deras chef eller någon annan som KAN göra något.

  • Svara
    Kicki
    10 december, 2010 kl 17:26

    Så likt telenor, vi lämnade dom omgåenda då dom började skicka felaktiga fakturer och vägrade ändra dom. Så ett tips, håll koll på vad som ingår och vad du skall betala för.

  • Svara
    Jenny
    10 december, 2010 kl 18:44

    Träningen kommer göra dig på gott humör igen garanterat( och pepparkakorna så klart!)

  • Svara
    Prralin
    11 december, 2010 kl 19:53

    Låter som att Telenor och Com Hem har en del gemensamt, urusel kundservice till exempel. Skäms på dem!

  • Kommentera