Skumgummiben

När man har ont får man vara uppfinningsrik. Istället för att springa måste man fylla dagarna med något annat. Igår blev det funktionell styrka, idag blev det cykling. Omväxling förnöjer.


På den tiden man inte behövde så mycket kläder!

5 fakta om cykling som träningsform på vintern:

1. Det tar längre tid att klä på sig än att cykla.
Idag gav jag lager-på-lager-metoden ett nytt ansikte. Det var knappt så jag hittade mig själv bakom alla kläderna.

2. Att hitta kläderna tar ännu längre tid än att ta på dom…
Vantarna i vinterlådan, buffen i träningsklädeslådan, en vintercykelsko spårlöst borta. Cykelbrallorna i makens träningsklädeslåda. Jackan försvunnen. Hjälmen???

3. Det är svårt att växla med handskar
Har ingen finmotorik med handskarna på. Man får vara glad att man kan bromsa i alla fall.

4. Benen känns som skumgummi
Med alla lager på benen känns det som att cykla i sirap eller med ett tjockt gummiband kring benen. Segt som attan. Eller var det gårdagens knäböj som spökade???

5. Cykeln blir skitig
Tur att det inte är jag som tvättar…

Så mycket behändigare det är att springa. Längtar!

3 Kommentarer

  • Svara
    ÄtaTränaKämpa
    22 november, 2010 kl 17:20

    Haha, jag känner igen mig, men jag tycker det är samma sjå när jag ska ut och springa/gå också, såhär på vintern. Vad skönt det är på sommaren nr man verkligen bara kan sticka ut och iväg!

  • Svara
    MarathonMia
    23 november, 2010 kl 09:11

    Vilken härlig bild! DEN ska jag ha på näthinnan när jag börjar träna för Vättern!

  • Svara
    Anna (orka mera)
    23 november, 2010 kl 10:27

    ÄtaTränaKämpa – ja, visst kan man längta till sommaren när det räcker med en topp och ett par tights. Å andra sidan är det underbart att träna ute (i alla fall springa…) när luften är så frisk som nu!

    Marathonmia – ska du köra vättern nästa år? Spännande! Själv missade jag att anmäla mig…

  • Kommentera