Aktuellt

Fredrik och sociala medier

Igår meddelades lättade restriktioner på motionslopp fr om 1 juni och vi bestämde oss att dra till med ett Frontyard veckan innan midsommar. Jag la ut en liten teaser i sociala medier och intresset verkade stort. Nu skulle arbetet börja, deltagarna raggas och festen äntligen bli av.

stävie frontyard

I vanlig ordning ska man lägga ut ett datum för när platserna släpps, räkna ner mot detta datum och skriva att platsåtgången var strykande i premiären förra året. Skapa en hajp. Inläggen ska naturligtvis publiceras på strategiska datum och tider. När folk är på internet och har tid att kommentera. Så att de syns och sprids.

Fredrik är väldigt sällan inne på sociala medier och följer typ Kullamannen och vår katts eget konto. Och kanske mig…

Medan jag diskar hinner han dock uppdatera loppets hemsida och publicera ett evenemang genom att kopiera förra året. Med länk till anmälan.

stävie frontyard

 

Medan jag viftar runt en diskborste i en kastrull har anmälan plötsligt öppnat och tiden är typ 22:22. En onsdag kväll, lillördag och just denna kväll även fredag. Sämsta möjliga. Inte ens med en löneutbetalning i närtid.

Men. Folk är visst på hugget. Trots att ingen marknadsföring gjorts, eller att det någonstans går att läsa att anmälan är öppen. Bara med ett automatiskt inlägg om att Stävie Trail ”har publicerat ett evenemang” hinner 15 personer anmäla innan dagen är slut.

När det är lopptorka i landet kan man visst lansera ett lopp precis hur som helst!

stävie frontyardMed det sagt. Det är bråttom om du vill med!

Här kan du läsa om förra årets frontyard.

Här kan du läsa om hur det går till.

Här kan du anmäla dig.

 

Ett helt osponsrat inlägg i samarbete med mig själv. För att det hade varit grymt kul att se dig på startlinjen!

 

 

11+

1 kommentar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.