Aktuellt

Definition av dålig tajming

Det är tvåsiffrig temperatur ute och solen skiner från klarblå himmel. Familjen ska orientera i skogen och jag har långpass på schemat som skulle sitta som en smäck precis just där. 

Det är min sista chans på långpass på två veckor, då veckan som väntar stavas STÄVIE TRAIL och ger mycket lite utrymme till längre utsvävningar på egen hand.

Jag har ett grymt roligt upplägg som jag vill testa. Långpass med fartinslag på 1-2 kilometer.

Så vaknar jag med den där tjocka känslan i halsen och ett huvud som bultar. Näsan full med något segt och läskigt. Fryser. Svettas.

Så här sitter jag. Ute skiner solen. Familjen orienterar i den underbara skogen. Säkert i kortärmat. Och jag känner mig ensammast i hela världen.

Idag ska jag INTE kolla instagram. Idag ska jag låtsas som det är fult väder, att alla jobbar och att ingen i hela världen springer. Så de så.

12 Comments

  • Reply
    carlssonkarlsson
    24 februari, 2019 at 12:27

    Äsch! Skit också. Krya på dig, och klokt beslut att ta det lugnt idag.

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:28

      Jag är klok som en bok och inne på lugnt dag 3. Så trist 😤

  • Reply
    Andreas
    24 februari, 2019 at 13:51

    Bittert. Men stävie kommer bli bra ändå 😁 krya på.

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:27

      Stävie blir bra. Om jag inte går loss på buffarna när snornäsdukarna tar slut…

  • Reply
    Ingmarie
    25 februari, 2019 at 03:48

    men stackare1 DU brukar dock krya på dig snabbare än snabbast så innan du ens hinner öppna Insta-kontot så är du pigg igen!

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:24

      Det var segare den här gången. Segt som snor…. 😤

  • Reply
    Gert
    25 februari, 2019 at 07:31

    Krya på dig.Du är snart pigg och frisk igen.

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:20

      Tack! Jag hoppas du har rätt!

  • Reply
    Johanna
    25 februari, 2019 at 08:24

    Klassiskt dålig tajming! Kan trösta dig (?) med att jag jobbade och packade hela dagen så jag sprang iallafall inte heller.

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:19

      En typisk bra kommentar! Då känns det lite bättre 😊

  • Reply
    Johanna
    25 februari, 2019 at 15:21

    Attans, Krya på Dig :)

    • Reply
      Anna
      26 februari, 2019 at 07:17

      Tack! Jag kämpar! 💪🏼

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.