Aktuellt

Kanelbullar på längden och tvären

Idag är dagen då det är mer kanelbullar än löparskor i mitt instaflöde. Det är dagen man får kanelbullar på jobbet, på gymmet och på skatteverkets utbildning om arbetsgivaravgifter på individnivå. Trodde jag...

Kanelbullar serverades visserligen på jobbet men jag var inte där, för jag var på skatteverket. Och det enda som bjöds på var en ”slät kopp kaffe”. Hur ocharmigt är inte det på kanelbullens dag? Inte ens en frukt kunde de uppbringa. Men det var säkert någon förmånsbeskattningsregel som hade blivit för jobbig att administrera….

Anyway. Gymbullarna fick jag inte heller ta del av då jag faktiskt tog en välförtjänt vilodag idag. Så här sitter jag klockan 19:09 helt bullfri och drömmer om de hembakade skapelser som flödar i kanalerna. Till helgen ska vi också hinna baka. Tills dess skålar jag i Golden Milk. Same same fast different.

2 Comments

  • Reply
    Ingmarie
    4 oktober, 2018 at 23:30

    Du är inte ensam… Vi hade MASSOR av bullar på jobbet men jag hann aldrig gå ifrån (hann inte ens få någon ordentlig kvällsrast) så det blidde ingen. Håhåjaja.

  • Reply
    Mia
    5 oktober, 2018 at 14:03

    Såg till att vara på jobbet när bullarna kom. I övrigt gjorde jag mest annat…

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.