Aktuellt

Jag ger upp!

Jag fick spel. Spel på att tomaterna smakar vatten. Att avokadorna antingen är omogna eller ruttna. Att jag dricker semestercappuccinon med fleecetröjan på. Jag älskar Sverige, men sorry, det finns en gräns.

Sverige är bäst på mycket. Men vinner inte EM i väder….

Jag byter Sälen och O-ringen mot en vecka i Kroatien. Äldsta dottern övertalade mig. Vi som inte orienterar ska inte sitta och frysa i en enslig Sälenstuga. Vi ska vandra i Kroatiska berg, chilla på stranden, ha picknick vid havet och åka båt. Utan fleecetröja.

Hon ska ha sovmorgon och jag ska springa på strandpromenaden mellan Baska Voda och Makarska. Njuta lite terräng i skogen mellan Makarska och Tujepi. Stanna för ett morgondopp i det turkosa vattnet innan jag går in och väcker henne med en blöt kram.

Sverige i all ära. Men jag måste få sluta frysa.

17 Comments

  • Reply
    Kicki
    9 juli, 2016 at 18:28

    Helt rätt! Här nere är det runt 35 grader varje dag och varmare blir det nästa vecka!

    • Reply
      Anna
      9 juli, 2016 at 22:26

      Varmt är gott! Hoppas det håller i sig tills vi åker om två veckor!

  • Reply
    Joakim
    9 juli, 2016 at 18:50

    …i snabba, snygga kläder dessutom!
    Njut!

    • Reply
      Anna
      9 juli, 2016 at 22:27

      Eller hur! Det gäller att springa snabbt om man ska hinna hem till frukosten! :)

  • Reply
    Marie
    9 juli, 2016 at 18:59

    Det gör ni helt rätt i! Ta med lite värme hem till oss!?

    • Reply
      Anna
      9 juli, 2016 at 22:27

      Det ska jag göra!

  • Reply
    Andreas
    9 juli, 2016 at 20:15

    Så himla kallt har de inte varit :) några skurar här och där men för de mesta ’minst 18c! Men jag har också tittat på resor om jag ska va ärlig ? njut!

    • Reply
      Anna
      9 juli, 2016 at 22:28

      18 grader är minst 10 för kallt! Speciellt när det blåser…. Duger bara till löpning. Men någon semesterfeeling ger det inte :)

  • Reply
    Richard Jack (RunSweden)
    9 juli, 2016 at 21:55

    Tycker det låter som en bra plan! Ha en trevlig resa. Ta gärna med er en massa värme, efteråt.

    • Reply
      Anna
      9 juli, 2016 at 22:29

      Ska bara frysa ihjäl i två veckor först. Sen hämtar jag hem solen!

  • Reply
    Ingmarie
    10 juli, 2016 at 08:52

    hade lätt hakat på…

  • Reply
    Märta
    10 juli, 2016 at 09:38

    Låter härligt!

  • Reply
    Rund är också en form!
    10 juli, 2016 at 10:37

    Du tajmar det bra. Om knappt en vecka börjar högsommarvärmen i Sverige. ;-)
    Kram M

    • Reply
      Anna
      10 juli, 2016 at 21:02

      Fast vi åker inte förrän om två… Hoppas det hinner börja regna tills dess…mmohahhahaha!

  • Reply
    Mari
    10 juli, 2016 at 18:04

    Helt rätt :)

  • Reply
    Nina
    10 juli, 2016 at 20:02

    You go!

  • Reply
    Ida
    11 juli, 2016 at 06:33

    Låter som en härlig tillvaro du planerar där nere :)

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.