Aktuellt

5 x 4 mil någon?

Jag vet inte varför jag lockas av sånt här. Varenda vettig människa fattar ju att det gör ont att springa 4 mil om dagen i fem dagar. Göta kanal, 20 kilometer, mellan Sjötorp och Mem.

Göta kanal run

Bild lånad från gotakanalrun.se

Kanske är det den här texten som lockar:

”Göta Kanal Run är inte ett löparlopp eller en löpartävling, distansen är sekundär och likaså din placering. Göta Kanal Run är ett uttryck för en vilja att söka spännande sammanhang med spännande nya bekantskaper”

En himla massa snacks, lunchpauser och dopp i kanalen (ja det låter mysigt även om jag aldrig vågar). Goda middagar och kvälls-chillande med fötterna i högläge. Och däremellan lite spring i trevligt sällskap (ja, löpare är alltid trevliga!).

Det bästa av världar.

Kanske ska det bli min 43-årskris? Och vem gör mig sällskap?

22 Comments

  • Reply
    Cecilia
    6 juli, 2016 at 17:02

    Ett självklart deltagande, så här ett år i förväg….Låter perfekt…, eller hur man ska säg….?

    • Reply
      Anna
      6 juli, 2016 at 17:34

      Jag visste att jag skulle känna någon galenpanna! Kul ju! Då ses vi där…..kanske… :)

  • Reply
    Rund är också en form!
    6 juli, 2016 at 18:51

    Låter som den perfekta beskrivningen! Älskar sånt som inte fokuserar på tävlingsbiten.
    Därför jag sprang Hallands Ultra, som skrev:
    ”Det finns ingen maxtid. Njut av naturen!” … Ok, tänkte jag! :-)

  • Reply
    Mari
    6 juli, 2016 at 18:52

    Men herre jösses. hmm…men ja, varför inte :)

  • Reply
    Andreas
    6 juli, 2016 at 19:11

    Lätt. Detta kör vi nästa är! Eller transcania. Send a maniac to catch a maniac!

    • Reply
      Anna (orka mera)
      7 juli, 2016 at 21:24

      Fast transcania är värre… Det vågar jag inte. bara maten vid götakanal kan lura mig att trycka anmälaknappen…

  • Reply
    Ingmarie
    6 juli, 2016 at 20:46

    Jag! Kanske fuskar och simmar en del av sträckan. ;-)

    • Reply
      Anna (orka mera)
      7 juli, 2016 at 21:25

      Hihi! Jag fäster en gummibåt runt midjan på dig om jag blir trött i benen…

  • Reply
    Märta
    6 juli, 2016 at 21:42

    Det låter ju hur gött som helst! Att de beskriver vad och/eller var man ska fika/äta på varje delsträcka räcker för att man ska glömma alla detaljer som skavsår, blånaglar etc.

    • Reply
      Anna (orka mera)
      7 juli, 2016 at 21:26

      Eller hur, vad spelar en blånagel för roll om man får en riktigt god middag!?

  • Reply
    Sandra
    6 juli, 2016 at 21:53

    Låter hur bra som helst!

  • Reply
    Lillian
    7 juli, 2016 at 07:52

    Jösses bara, låter ju hur mysigt som helst. Kruxet är bara de där fyra milen om dagen. Det kommer kännas!

  • Reply
    Ulrika
    7 juli, 2016 at 09:55

    Det låter jättetrevligt!

  • Reply
    Förvånad
    7 juli, 2016 at 12:56

    Låter för härligt. Något att ta med i planeringen.

  • Reply
    Susanne
    7 juli, 2016 at 13:41

    Det där lät kul! Har dock liiite svårt att planera in vad jag ska göra i början på juli 2017 redan nu. Men onekligen ett lockande förslag! :)

  • Reply
    Hanna
    7 juli, 2016 at 16:24

    Åh vad roligt! Tack för tipset!

  • Reply
    Victor Glans
    7 juli, 2016 at 17:00

    När? Ge mig all info! På om det passar in i planeringen

    • Reply
      Victor Glans
      7 juli, 2016 at 17:03

      Såg länken nu…

    • Reply
      Anna (orka mera)
      7 juli, 2016 at 21:28

      Funkade det? Du kan säkert få startnummer 1 :)

  • Reply
    Patrizia Strandman
    9 juli, 2016 at 20:13

    Låter ju hur bra som helst – när är det?

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.