Aktuellt

Ensam på gruppträning

Själva definitionen på gruppträning bör ju vara att det är en grupp som tränar. Men ibland på morgonpassen kan gruppen vara väldigt liten, till och med bara en person. Och jag vet att det leder till en ond spiral. Folk kollar hur många som är bokade och verkar man bli ensam går man inte dit…  

styrka
Det går alldeles utmärkt att träna två…

Jag klandrar ingen, jag gör så själv ibland. För ensam med en instruktör, känns det inte lite krystat?

Och jo. Jag hade kanske inte velat dansa zumba ensam med en instruktör. Spinning hade nog inte heller varit jätteskoj. Men cirkelträning funkar utmärkt. Speciellt om instruktören är med och svettas själv, då känns det inte krystat alls.

Idag var det dags. En ensam tjej dyker upp. Hon berättar att hon kollat bokningarna och funderat på att avboka för att ingen annan bokat sig. Sen ändrade hon sig med motiveringen att andra inte ska styra hur hon tränar och när. Att hon vill träna på den tid som passar bäst på hennes tisdag oavsett vad andra prioriterar sådär på morgonkvisten.

Klokt tycker jag. Superklokt. Låt ingen annan styra din träning liksom!

Själv fick jag en ordentlig genomkörare på arbetstid. Tidseffektivt som attan när fritiden är knapp. Dessutom är det nyttigt att smaka sin egen medicin i bland och inte fastna bakom tidtagaruret!

En bra start på dagen alltså. Nu kavlar jag ärmar, vässar mina tecknings-skills och ritar upp ett startområde på kartong. Förmodligen det mest o-skalenliga startområdet någonsin. Och jag har ju inte precis hjälp av mina skakiga armar…

12 Comments

  • Reply
    Therese
    1 mars, 2016 at 10:59

    Istället för att bli obekväm så får man helt enkelt se det som gratis personlig träning ;)

  • Reply
    Helena
    1 mars, 2016 at 16:04

    Det är ju världens chans att få ett kvalitetspass!

  • Reply
    Neamdring
    1 mars, 2016 at 16:44

    Förra året när jag var 14 år tränade jag ensam med min 60-åriga favoritinstruktör. Hon och jag hade faktiskt hur kul(och jobbigt) som helst trots åldersskillnad. Tycker det är synd att vi inte är på samma gym längre…

  • Reply
    Lisa
    1 mars, 2016 at 17:12

    Det är ju hur bra som helst när man råkar bli ensam. PT-pass, den billiga varianten. Perfekt!

    • Reply
      Anna (orka mera)
      2 mars, 2016 at 11:53

      Effektivt ekonomiskt och bra! På morgonen finns pengar att spara för den som är smart :)

  • Reply
    Marie
    1 mars, 2016 at 18:45

    Håller med de som skrivit att det är som en gratis pt. Värsta lyxen ju!

    • Reply
      Anna (orka mera)
      2 mars, 2016 at 11:54

      Inte alla som kommit på det ännu bara! En hemlig lyxmöjlighet :)

  • Reply
    Rund är också en form!
    2 mars, 2016 at 18:39

    På vårt gym kan man bara se om det är helt fullt. Annar aldrig hur många lediga eller upptagna platser det är.

  • Reply
    Anna Jansson
    2 mars, 2016 at 20:49

    Säger som de andra, perfekt med egen PT och som dessutom kan sporra än lite extra!

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.