Aktuellt

Tagga snålblåst!

När man offrat lite av sin skönhetssömn för att packa en väska. Med ombyte att svida om till, efter morgondagens morgonrunda. När man använt dagens sista hjärnceller för att komma ihåg de livsnödvändiga prylarna som gör arbetsdagen lite trevligare efteråt, typ hårborste och underkläder. När man nöjd och belåten sjunker ner i soffan och bara ska kolla vädret…

Ni ser själva. Och den enligt skånska regler och beprövad erfarenhet: det är alltid siffran inom parentes som gäller. Jag kommer att blåsa bort. Jag kommer svära när regnet piskar mitt ansikte. Jag kommer att hata det men älska det litegrann. Speciellt i medvinden.

En normal människa hade nog avvaktat några timmar, och låtit ovädret dra förbi. Men jag tycker det är skönt att ha det gjort. Och lockas lite av tanken på att komma helt rosenröd till jobbet med håret hängande i regniga stripor. Få befästa min image som lite lagom störd. Och den där cappuccinon efteråt alltså. På en varm kaffebar. Den smakar nog aldrig så gott som just då!

Någon fler som vill ut i regnet?

4 Comments

  • Reply
    Mia
    3 oktober, 2018 at 13:16

    Såg på insta att du blev väldigt blöt, men överlevde. Puh…

    • Reply
      Anna
      3 oktober, 2018 at 20:47

      Blöt var en underdrift :)

  • Reply
    Åsa, Mittliv-Mittval
    3 oktober, 2018 at 22:41

    Jag är lite fyrkantig så har jag bestämt att jag ska springa så springer jag. Även om det regnar småspik. En liten defekt/tillgång jag har!

    • Reply
      Anna
      4 oktober, 2018 at 07:26

      Jag är likadan. En bra defekt 👍

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.