Aktuellt

Det där med kläder…

De flesta människor känner inte igen mig i människokläder. Och det är ju inte så konstigt med tanke på hur sällan de används. Vad värre är: igår kände jag inte igen min egen dotter! 

På parkeringen utanför gymmet står två cyklister. Camilla och jag är ny-yogade och nyfikna på vilka de är. En cyklist på en parkering i Kävlinge kan ju vara hur spännande som helst!

– Välbekanta kläder, säger jag. Sånna har jag också!

Camilla tycker att cyklisten är lik mig men inte ens då reagerar jag. Trots att cykeln är misstänkt identisk med min egen…

Det visar sig vara min egen orienterardotter som blivit wild and crazy och tagit en premiärtur på cykel. Och i tajta cykelkläder ser hon ut som vilken cyklist som helst. Jag har inte en chans.

Hon är liksom noppiga nylonbyxor och randiga knästrumpor för mig, och tanken finns inte i min sinnesvärld att hon på en eftermiddag skulle förvandlas till cyklist.

När jag tänker efter är hon nog mer lik mig än sig själv….

10 Comments

  • Reply
    Marie
    15 augusti, 2018 at 19:07

    Trodde att det var du på bilden, som testat mtb.

    • Reply
      Anna
      16 augusti, 2018 at 07:35

      Trodde jag med… :)

  • Reply
    Johanna
    16 augusti, 2018 at 13:05

    Haha :)
    Eller så har du en stand-in vid tillfällen då det kan behövas

    • Reply
      Anna
      16 augusti, 2018 at 15:03

      Jättebra ju! Hon kan se snygg ut på alla instaselfisar när jag liksom har stripigt hår och saltränder i ansiktet. Eller så kan hon springa Helsingborg marathon om jag känner mig trött… Perfekt ju!

  • Reply
    Gert Persson
    16 augusti, 2018 at 13:12

    Jag trodde det var du på bilden.Hoppas jag inte säger ”hej Anna” till din dotter ute
    i samhället. :)

    • Reply
      Anna
      16 augusti, 2018 at 15:04

      Hon är lite slätare i hyn… du kan nog urskilja oss på det :)

      • Reply
        Gert Persson
        16 augusti, 2018 at 19:46

        Kanske säkrast för mig. :)

  • Reply
    Elin
    17 augusti, 2018 at 12:48

    Vad heter modellen på dom sjuuuukt snygga skorna hon har. Så snygga :)

    • Reply
      Anna
      19 augusti, 2018 at 20:44

      De heter Asics GT-2000. Men de har nog något år på nacken så inte säkert att färgen finns kvar…

      • Reply
        Elin
        20 augusti, 2018 at 12:34

        Jag har mailat dig :) Tack för ditt svar. Kram

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.