Aktuellt

En söndag i mitt liv…

Idag har jag:

  • Ätit gröt med skivad banan istället för mosad. Ibland måste man gå utanför boxen!
  • Sprungit i en använd och svettig tröja bara för det var den enda tröjan som var tillräckligt tight i halsen för att inte ryggan skulle ge skavsår.
  • Blivit smygfotad:

smygfoto

  • Ätit en gammal energibar där allt fett fällts ut och låg som en vit hinna över chokladen. Är man tillräckligt hungrig så går det…
  • Försökt följa en Skåneled. Deras banmarkerare håller inte Anna-klass. Inte på långa vägar! Jag tror faktiskt banmarkeraren på den här etappen är världssämst…

  • Misslyckats kapitalt med att följa en Skåneled.
  • Kissat under E6:an. Sjukt spännande. Som en hel okänd värld där nere.

Fil 2016-08-14 15 55 07

  • Plaskat i höftdjup träskmark och fått två kilo extravikt i vardera skon.
  • Sprungit riktigt strandnära. Lovely.

  • Sprungit i skog. Najs det också.
  • Sprungit vilse och missat min upphämtningsdejt med 30 minuter.
  • Ringt efter upphämtning från en plats jag inte hade en aning om var den var och utan täckning i mobilen för att ta reda på det. Att jag var i skogen dög visst inte som information för att hitta mig.
  • Fått energitorsk och varit beredd att äta en elefant i bilen på vägen hem. Hade inte räknat med att rundan skulle ta 30 minuter extra pga alla stopp!

Och allt detta spännande redan innan klockan 13.  Återstår att se vad resterande del av dagen har att erbjuda. Jag hoppas på soffa, croissant och cappuccino (nummer 3).

15 Comments

  • Reply
    Jessica Werne
    14 augusti, 2016 at 17:30

    Lät som en härlig utmaning ;) Och nyfiken som jag är, vilken del av Skåneleden var det? :) Tänkte om jag skulle testa..

  • Reply
    Mari
    14 augusti, 2016 at 19:17

    jag vill hänga med på dina äventyr :)

    • Reply
      Anna
      14 augusti, 2016 at 22:18

      Alltid välkommen. Jag garanterar inte att du kommer tillbaka i tid till tåget :)

      • Reply
        Mari
        16 augusti, 2016 at 07:38

        Haha, men det får jag ta. :)

  • Reply
    Erika - Löpningen & Jag
    14 augusti, 2016 at 20:03

    Haha, det låter som ett riktigt äventyr ju xD

    • Reply
      Anna
      14 augusti, 2016 at 22:19

      It was! Trodde aldrig jag skulle komma fram…

  • Reply
    Cecilia
    14 augusti, 2016 at 20:36

    Härligt äventyr, inte alla som ger sig ut på en söndagmorgon! Blev en enklare variant här med tidiga15k cykelväg för att hämta bil, efteråt cappuccino o croissant i löparkläder, finfint, tänkte på dig, festligt!

    • Reply
      Anna
      14 augusti, 2016 at 22:20

      Nästa vecka copy pastar jag dig. Cykelväg, cappuccino och croissant. Typ tre bra saker på bokstaven C!

  • Reply
    Anna
    15 augusti, 2016 at 14:46

    Anna!! Älsk på dina blogginlägg!!

    • Reply
      Anna
      15 augusti, 2016 at 14:48

      Haha, tack Anna :)

  • Reply
    Nina
    15 augusti, 2016 at 15:38

    Fniss, du är liksom alltid den som roar mest och värmer hjärtat bäst!

    • Reply
      Anna
      16 augusti, 2016 at 11:30

      Tur att mina fadäser i löparskorna kan glädja någon! Så slipper jag svära i ett träsk onödan liksom :)

  • Reply
    Marina
    15 augusti, 2016 at 20:14

    Jisses! Vilken dag! Eller halvdag ;) .Springa på Skåneleden finns på min ”Bucketlist” :)

    • Reply
      Anna
      16 augusti, 2016 at 11:31

      Å vilken bra punkt på bucketlistan! Finns hur många fina sträckningar som helst att välja bland!

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.