Aktuellt

Det där med ålder…

Ni har säkert sett Åhléns senaste kampanj med äldre modeller. I kläder som är allt annat än stort, beige och tältigt. I samband med kampanjen hänvisas till en studie som rör vilken åldersgräns olika kläder har. Vilka normer och åsikter som finns om vilka kläder som lämpar sig för vilken ålder.

Fil 2016-03-19 12 37 57

Läser listan om klädernas bästföredatum och inser att nästa sommar är sista året jag får bära löparkjol. Den går under kategorin för kort…

Sen får jag snällt klä in mina åldersmärkta ben i ett par bylsiga och gärna gråa R90. Mee snörning under knäna…

Bjuder på en kjolkavalkad som protest. Med inslag av för korta tights och shorts. Jag tänker ha kjol så länge jag vill. Så de så!

26 Comments

  • Reply
    Rund är också en form!
    19 mars, 2016 at 13:53

    Ja! Jag är ingen ”leopardmönster-tjej”, men när jag blir 85 bast ska jag ha en hel catsuit i leopardmönster och brillor/bågar i matchande mönster, bara för att! Det retar ju alltid någon…. Mohahaha! ;-)

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 09:50

      Lova att skicka en bild! Fast när DU är 85 vetetusan vilken adress du ska skicka bilden till för att jag ska se… c/o himmelriket :)

  • Reply
    Katarina
    19 mars, 2016 at 15:26

    Där fanns inte mycket över för oss över 50. Fast bikini och högklackat verkar funka. Undrar om de menar samtidigt;-) Man blir ju rena fitnessbruden på gamla dar!

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 09:51

      Bikini och högklackat is the shit! Ser framemot en framtida karriär som fitnesstant!

  • Reply
    FIT by Emma Hå
    19 mars, 2016 at 16:57

    Haha men det har ju alltid vart lite min grej att klä mig opassande. Har gärna träningstights och kort kjol på viktiga möten, långklänning på myskvällen, paljetter till vardags och gympadojjor på krogen. Jag vågar satsa min högra stortå på att jag kommer ha samma stil när jag är 80! Och min rumpa är alldeles för snygg för något annat är kortkort ;)

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 09:59

      Låter underbart! Fortsätt så :)

  • Reply
    Camilla
    19 mars, 2016 at 17:22

    Cool reklam! Och kläder har ingen åldersgräns :)

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 10:02

      Eller hur! Gillar tanten i Adidas! Håller med dig, man får klä sig som man vill!

  • Reply
    Kari
    19 mars, 2016 at 20:44

    Min kjolar blir kortare och kortare med åldern allt eftersom jag bryr mig mindre om vad andra tycker. Fast jag hoppas nog att det finns en gräns, annars kommer jag att gå runt i bara stringtrosor lagom till jag går i pension…

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 10:04

      Hahaha! Blir en spännande syn på långpassen med pensionärsföreningen :)

  • Reply
    Ingmarie
    20 mars, 2016 at 04:26

    Oj! Då är jag snudd på ”olaglig” mest varje dag. :-O

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 10:06

      Ingmarie – rebellen :) Kjol är bra, fortsätt så!

  • Reply
    anneliten
    20 mars, 2016 at 09:02

    Nu fattar jag inte. handlade inte reportaget om att man kan klä sig som man vill – oavsett ålder? Jag köpte visserligen inte de där knallrosa Dr Martens jag provade igår, men det hade inget alls med min ålder att göra. Mer det faktum att jag redan har ett par gula…

    • Reply
      Anna
      20 mars, 2016 at 10:09

      Jo reportaget gjorde! Men undersökningen visar vad gemene man har för åsikter i frågan. Och där går kjolen bort vid 44….

      • Reply
        anneliten
        21 mars, 2016 at 21:54

        Det gäller inte oss med snygga löparen ;-)

    • Reply
      Anna
      22 juni, 2016 at 10:15

      Alltså jag SÅG honom på en orientering här om veckan!!! Snygg som attan :)

      • Reply
        Anders
        22 juni, 2016 at 22:43

        Ojsan, skulle förstås svarat här… :-/

  • Reply
    Anders
    22 juni, 2016 at 21:22

    På den där bilden är tagen, eller?

    • Reply
      Anna
      23 juni, 2016 at 15:40

      Var nog i bokskogen förra tisdagen om jag inte minns fel…

      • Reply
        Anders
        23 juni, 2016 at 22:43

        Jaha, då är jag inte säker på att jag vet vilken skog du menar. Men bilden i länken ovan är från Pålsjö skog i Helsingborg i alla fall. Tre skåningar och en dansk. Har du varit med där, om du nu orienterar regelbundet?

        • Reply
          Anna
          23 juni, 2016 at 22:51

          Bokskogen i Torup utanför Malmö. Han har varit på många ställen i sin fina dräkt alltså! Jag är inte så flitig orienterare, mest mannen och dottern. Själv springer jag mest vilse :)

          • Anders
            24 juni, 2016 at 12:12

            OK, då vet jag. Där var inte jag med. Men bilden jag länkade till stämde ju bra med första kommentaren, alltså ”hel catsuit i leopardmönster” tyckte jag!

          • Anders
            14 juli, 2016 at 22:37

            Du skulle varit med på Andrarums 3-kvällars. Där var det minsann dubbla leoparder. Viltrapporten överbelastad.

        • Reply
          Anna
          15 juli, 2016 at 07:21

          Jag var på trekvällars OCH såg dom. Båda två. Vid viltrapporten… Henne har jag aldrig sett tidigare! Hur kul som helst ju :)

          • Anders
            7 augusti, 2016 at 21:30

            Nu får du skaffa en, du också!

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.