Jag har en liten crush på mynta just nu! I dryck. Och för att gardera mig har jag både ett varmt och kallt alternativ. Funkar alltså både till varma dagar och ruggiga. Så här:
Om kallt ute: gör mynta-te och ta med upp i soffan. En filt på det och lyckan är fulländad! Enkelt är det också. Häll varmt vatten på ett helt gäng färska myntablad! Låt stå en stund och drick!
Som bilden avslöjar fungerar det lika bra i sommarvärme. Friskt och gott!
Vill du ha kall dryck är avokado-smoothien ett underbart alternativ. Har tjatat om den tidigare men här kommer den igen: avokado, äpple, banan, ingefära, citron och mynta. Späd med vatten till lagom konsistens!
Myntan sätter verkligen piff. Så himla gott!

1 Comment
Rund är också en form!
7 juni, 2014 at 19:39Hm… Får nog testa. Jag har nog aldrig (…?!) provsmakat mynta. Uja. Pinsamt? ;-)
Kram M