Nu så!

vårrus2

Nu känner jag mig redo att starta mitt marathonprogram inför New York. Jag har väntat ut diverse krämpor från Stockholm marathon, jag har förlustat mig i skogen med min nya cykel, jag har tagit tillvara barnlediga stunder och sällskaps-tränat med Fredrik, vänner och bekanta.

Nu är jag redo att strukturera upp tillvaron. Den här veckan ordineras tre löppass plus alternativ träning. Löppassen ser ut så här:

Måndag: Backträning St Hans. Löpskolning.
Onsdag: Snabbdistans 12 km
Fredag: Långpass (lång och lång… men ja, ja) 16 km

Alternativträningen ser ut så här:

Tisdag: Functional moves
Torsdag: Cykel + core
Fredag – Söndag: MTB – läger…

MTB ingick inte i ursprungsreceptet, det blir lite extrakrydda. Man kan ju inte bara vara strukturerad, man måste ju fånga tillfällen också!

2 Kommentarer

  • Svara
    JOHN
    2 juli, 2012 kl 16:36

    Skönt att det går åt rätt håll! Stockholm Marathon var en pina för oss alla. Skall bli kul att följa dig på NYCM! Jag är bara liiite avundsjuk…

    • Svara
      Anna (orka mera)
      2 juli, 2012 kl 21:41

      Ja, det var nog ingen som hade speciellt trevligt på maran i år… Känns skönt att vädret i alla fall inte kan bli bättre i NY. Peppar peppar….

    Kommentera